2013年1月15日 星期二

連載 - 徐瑋成長的故事 我的初戀 再會了!中本新村 *Goodbye! Present Village* *the story of first love* 站長 - 伊莎貝拉 Isabella

徐瑋 Jerry Xu (中英文版) 國際粉絲次官方網站 Asia's best-selling King Xu Wei,fans official web

 

徐瑋不排斥與歌迷談一場浪漫的戀愛 (摘自周刊報導)


徐瑋常常收到歌迷送的小禮,情,每回辦歌友會的時候徐瑋也留意到有一位長得很清秀又可愛的女歌迷,對於她要求合照及貼身接觸徐瑋是來者不拒 ! 

次該位可愛女歹到機會私下遞了一張香香的卡片給徐瑋上頭寫了一些心儀的話之外留下了家裡的電話原來是該歌迷的生日即將來到,最大的願就是接到徐瑋祝賀生日快樂電話
徐瑋表示這還是頭一回收到這樣的要求其實單身的徐瑋對那位每回歌友會及活動必到的女歌迷印象極好
我會在她生日那一天打一通電話给,祝她 ( 生日快樂 ) 给她一個驚喜。

徐瑋表示: 雖然是許多歌迷的偶像到合緣的人偶爾也會悄悄的幻想一下愛情,如果有機緣並不排除與有緣歌迷談一場浪漫的戀愛,所以喜歡徐瑋的女歌迷可要抓緊機會了 
  
Xu Wei exclusion and fans to talk about a romantic love (taken from the weekly
reports)
Xu Wei often received the fans to send the affection small gifts, love letters, every time the time Office fan club, Xu Wei also noted that a grown very handsome and lovely female fans, for She asked for a group photo and personal chat contact Xu Wei always Anything Goes!

Bad a cute female fans to the opportunity to privately handed a savory cards to Xu Wei, top write some of your favorite words in addition to leaving a phone at home, turned out to be the birthday of the fans coming, the largest the desire is to received a the Xu Wei happy birthday phone.

Xu Wei said this is the first time to receive such a request, in fact, single, Xu Wei excellent impression of female fans who will come to every time the fan club and activities.

Her birthday that day a phone call to her, I wish her ​​(happy birthday) to give her a surprise.




徐瑋成長的故事 - The Story of Growth
1.再會了 ! 「中本新村 !」
2.我的初戀故事
3.饅頭山上看星星的少年
 
徐瑋音樂家族合公告啟事
DD BOX CITY VOICE news music photos videos celebs contests

站長公告-自本日起DD BOX徐瑋JERRY XU音樂家族該為DD BOX CITY VOICE,報導世界上各國的魅力歌手偶像音樂MV,NEWS為主,因為JERRY XU徐瑋的BLOG已經很多了!本站為了提升服務的項目及國際化,與許多優質的網站連結,來到DD BOX CITY VOICE等同進入更多優質的網站希望大家喜歡!


{ DD BOX CITY VOICE站長- DANNY  http ://dannymusicclub.blogspot.tw/ )


Friends like pop can see a Kanwo the DD BOX CITY VOICE international version open station reported that the countries of Europe and the United States in Asia super idol singer Ladygaga in Madana Beyonce Big bang Justin bieber full coverage ! Http://dannymusicclub.blogspot.tw/ 


Webmaster bulletin - since this date DD BOX of Xu Wei JERRY XU Music family for the DD BOX CITY VOICE, reported countries in the world, the charm of singer idol music MV NEWS main because the JERRY XU Xu Wei BLOG lot ! Site in order to improve service projects and international, with many quality links to the DD BOX CITY VOICE equate into more high-quality website I hope you like ! DD BOX CITY VOICE webmaster - DANNY


轉載 - 徐瑋電子報的文章  
再會了 !「中本新村 」調皮孩子王 - 徐瑋的成長故事  (第一章) The Story of Growth
Chapter I – first love story
*Goodbye
! Present Village
* 

快樂的童年時光令徐瑋回味無窮

徐瑋是家裡的獨生子,從小就是父母的心肝寶貝,徐爸是外省人,所以徐瑋是外省第二代的小孩,小時後住在板橋中本新村,那裡是徐爸工作的中本紡織公司員工宿舍,一家一戶日式標準建築,新村裡有許多日本人技師也都住在那裡,因此從小就常接觸到日本人的徐瑋,雖然不懂大人在說什麼,但是不知不覺也會說上幾句日本語了喔 !
別看徐瑋長大後是個俊秀的帥哥,小時後的徐瑋是一個調皮的孩子王,住在中本新村的日子裡曾做過許多令大人頭痛的事。

獨子的徐瑋在家裡少了同年紀的玩伴,於是新村裡的小孩成了徐瑋每天都要一起玩耍的同伴,天生有一些領袖氣質的徐瑋在同伴間也是帶頭玩的孩子王,官兵捉強盜,打水戰,槍戰 ,躲貓貓,醫生看病,都是一群小孩子常玩的遊戲,不用說小徐瑋一定是扮官兵捉強盜,或是當醫生幫其他小孩看病。
在家閒不住的徐瑋常到鄰居家串門子,每次一進門就愛跳沙發,還老把髒髒的手往牆面抹,沒多久牆壁上又多了許多黑黑的手印,是一個令大人又疼又怕的調皮小孩。
徐瑋的玩具箱裡有許多小男孩最喜歡的槍跟劍,小徐瑋可以一人分演多種角色,常常一個人就玩一個上午,少了兄弟姐妹的玩伴,徐瑋也發現了新的朋友,常在家附近流浪的小貓小狗成了徐瑋的新朋友。

  
徐瑋: 移民是充電  休息是為了走更遠的路

徐瑋97年移居溫至今未再上過任何電視通告,讓人懷念 ! 據了解徐瑋移民溫哥華是為了,近年偶回台灣兩地走走非常低調,雖然演唱邀約不斷,但是徐瑋還在調整身體,未達自己設下的標準還不到曝光的時後,徐瑋曾表示如果方面的狀況良好,一定會出跟歌迷見面開演唱會出新專輯也是一定會有的 ! 但徐瑋又強調沒有時間表該來的時後就會來

徐瑋表示:換一個環境可以體驗不同的生活文化經驗,並可充實自己的心靈 ! 拜讀過徐瑋曾出過的散文作品,分享他對於加拿大水及天然山川美景的感動 ! 

徐瑋也從回學校讀英語

加強英語是徐瑋剛移民加國時的重點事徐瑋的同學大都是外國人,班上沒有人認識他,可以輕鬆做自己,自由自在,他的同學有東歐人非洲人及印度人,亞洲人只有他一個我想在那全英語無翻譯的環境學英語一應是很快速的,在加國繁事都自己來,因此整修家中庭院除草,冬天鏟雪必要的 ! 以上綜合訊息都是參考徐瑋的文章作品及sonyone的文章內容,更多國外的有趣見聞只能等徐瑋未來可以復出的時後自己來說給歌友聽吧 ! 站長 - Sosome

Xu Wei: immigration is charged Rest to walk longer distances road

Xu Wei 97 moved to Vancouver so far has not been on any TV advertisement, people miss! According to understanding Xu Wei immigration Vancouver is to rest raised body, in recent years even has back Taiwan between go go, very low-key, while singing solicitation constantly, but Xu Wei also in adjustment body, is not up themselves set Xia of standard, also not to exposure of Shi Hou, Xu Wei has said if the aspects of situation good, must will out with fans met, open concert out new album is must will some! But Xu Wei also emphasizes that there is no timetable, the time will come.

Xu Wei said a different environment can experience a variety of cultural experiences of life and enrich my heart! Read works of Xu Wei's prose was sharing his Canada good mountain water and natural beauty of mountains and rivers!


Xu Wei back to school read-English

Strengthened English is Xu Wei just immigrants Canadian Shi of focus matters, Xu Wei of students most is foreigners, class Shang no people awareness he, can easily do himself, free, he of students has Eastern Europe people, African people, and the India people, Asia people only he a, I wanted to in that full English no translation of environment learning English suit is is fast of, in plus country propagation thing are to himself to, so renovations home in the courtyard, weeding, winter shovel snow is necessary of! More comprehensive information is reference articles works of Xu Wei and sonyone content, more interesting horizons abroad future Xu Wei can be resurfaced when only their own songs for friends to hear it! Webmaste

專輯- 跟過客遠走
 遠離的鐘聲
Away from the bell
  

遠離的鐘聲
演唱:徐瑋  詞曲:童安格

想起在校園的窗口
凝望同伴的臉孔
為我他被罰站門口
堅強的為我悔過
明知這全都是我的錯
偏偏他全替我說
內心我多麼的愧疚
他卻把微笑給我

鐘聲已漸漸遠離了我 
點點少年的虧欠在心中
 為何這當我有話想對你說
你卻留下道別信一封  

鐘聲已漸漸遠離了我 
點點少年的虧欠在心中
 為何這當我有話想對你說
你卻留下道別信一封

一段插曲

演唱:徐瑋 詞曲:梁弘志


諾諾 

演唱:徐瑋  詞曲:小虫




實力與偶像兼具的徐瑋有一顆不平凡的心 !

 

外型帥氣的徐瑋是許多女歌迷追星的偶像,更是廣大師姐妹的夢中情人徐瑋的好歌聲不在話下,光聲就會深深愛上他,更何況再加上迷死人的既帥氣又可愛模樣 ! 舊歌迷與新迷不但跨越年紀也跨越性別

打從徐瑋16歲加歌唱比賽得到冠軍,同年出版一張專輯 ( 那個女孩 ) 大受歡迎年間海內外共出版過四十多張暢銷專輯,歌唱成績蜚聲亞洲,許多瑋瑋家族的網站陸續都有介紹。由於徐瑋的俊秀耀眼常讓人忽略徐瑋其實很實力,過往的歌壇一刀兩切,偶像與實力壁壘分明,長的好看的就歸類偶像,長得不好看的就歸類實力,我印象中好像確實是如此,粗糙的分類與美歌壇背道而馳,因此徐瑋更別要加強唱功與創作,好證明自己不只是偶像,徐瑋94年出版 ( 不平凡的心 ) 與95年的 ( 沒有關係 ) 創作專輯繳出了漂亮的成績單徐瑋不但與製作,專大部份都是徐瑋的創作,像是 - 就讓風繼續的吹我真的不懂我的朋友不平凡的心灰姑娘都非常的好聽,也現徐瑋非凡的創作天份 ! 

徐瑋的歌曲及家族站自從有人起頭之後如同雨後春筍遍地這才驚覺原來喜歡及想念徐瑋的歌友那麼多 ! 浪漫清新的瑋式情歌再度傳來多舒暢 ! 站長 - Sosome

 

專輯 - 不平凡的心

徐瑋 JERRY XU - 親親妳念著誰


親親妳念著誰
演唱:徐瑋  詞曲:梁文福

親親妳念著誰 悄悄是我的
滿天的星星們喂喂 
笑看著人不

親親妳夢著誰  靜靜是我的不悔
風把我記憶來吹呀吹
秋不秋已累

親親妳是否已沉
親親是我的心
曾在親親的眼中醉呀醉
不完甜蜜的淚

親親妳的愛已沉睡
親親是我的心碎
如今親親的笑已經遠退最後一次我的眼淚
親親喔醉呀醉

徐瑋很喜歡小貓小狗,小學從路上撿到一隻流浪的小貓,帶回家收養,小貓跟進跟出成了獨子JERRY的玩伴,家中院子成了貓咪樂園。

有一天徐瑋獨自一人在家附近玩耍,突然隱約聽到咪~咪~小貓的叫聲,發現路邊有一隻剛出生沒久的小貓咪,虛弱的在路邊叫且瘦得很可憐,小徐瑋上前逗小貓玩,小貓竟然也不怕他,徐瑋於是把小貓帶回家喂牛奶喝,徐瑋越看小貓越捨不得再讓牠四處流浪,想收養小貓 ! 得到家人的同意後,小貓成為JERRY家中的新成員,也成了獨子JERRY的最佳玩伴,沒多久小貓適應了新家的生活每天跟徐瑋亂跑,連睡覺都要跟小主人一起睡 。

JERRY說-其實貓是非常有人性的,小貓每天都趴會在巷口的牆上等他放學,JERRY每天回家一進巷口,最高興的就是看見小貓蹲在牆上等他,JERRY大叫一聲小貓的名子,小貓會立刻從牆上跳下來,一路跟JERRY跑回家。
後來,家中的院子不知怎麼的常常有陌生的野貓來玩,原來是小貓交了新朋友,野貓原本很怕人,看見小貓跟JERRY玩在一起,漸漸也沒了野性,還讓JERRY摸呢 ! 有時JERRY也讓野貓進屋吃飯,但是不能過夜,沒多久家中的院子成了貓咪樂園。

調皮的孩子王徐瑋帶領同伴偷拔甘蔗

小時候的徐瑋是個很調皮的孩子王,相當的頑皮,是令左鄰右舍非常頭痛的 ( 孩子王 )!每當隔壁的媽媽們,看到徐瑋帶領著小孩來到家中時,就感到頭痛不已.因為徐瑋不是把髒手印留在牆上,就是在沙發上亂跳,把沙發跳到快壞了才停,而最令徐瑋記億深刻的,就莫過於他帶領小孩(偷甘蔗)的事了!

在中本新村的後面,有一大遍蔗園,午後當大人睡午覺時,也正是徐瑋帶領小嘍囉們偷甘蔗的大好時機,記得有一次,正當他們啃的不亦樂乎時,突然看管甘蔗的人出現了,同伴們在奔跑不及當場被逮到,並且狠很的教訓了一頓,這件事於是成為徐瑋童年記憶的一次糗經驗!


跟小女生洗澡被大人抓包,小徐瑋懵懂的不知大人為什麼那麼生氣 - 小瑋瑋:「 不就是洗澡嘛!」


徐瑋記得小時候的荒唐事超多,還有一次是小學生放暑假的時候,有一天他下午閒的慌,於是跑到鄰居家想找一對小姐妹玩,那對姐妹大約是六歲跟七歲,徐瑋一進她們家發現她們在浴室洗澡,嘻嘻哈哈在浴缸玩水,好高興!於是徐瑋就把衣服脫個精光加入,三個小朋友當然玩的好高興!後來過了幾天徐瑋又跑到她們家去,剛好看見她們在洗澡池玩,小徐瑋當然又玩心大起,又把衣服脫光加入,三個小鬼又玩起來,沒想到這一次突然她們的媽媽回家了,見狀大驚小怪,大罵徐瑋,你怎麼跟女生一起洗澡,羞羞臉!還說要告訴他媽媽,徐瑋當然嚇的都還來不及穿衣服抓了褲子就狼狽的跑回家!

據徐瑋形容當時他只有八歲,單純的不得了,根本搞不清到底大人在氣什麼,不就是洗澡嘛!這也是令徐瑋小時候難已忘記的糗經驗!


再會了 ! 「中本新村 !」

徐瑋9歲時全家搬到中和,念舊的徐瑋升上國中後常常一個人回到中本新村找尋兒時記憶,印入眼簾竟是荒廢的房屋遍佈雜草,儘管榮景不再眼前殘破不堪的日室新村,讓徐瑋回想起童年與同伴嘻戲的場景,此時的徐瑋已是英姿勃勃的13歲少年,雖說正處於少年不識愁滋味的年紀,殘破的老家還是讓徐瑋有一總莫名失落愁緒,隔年,中本新村的土地被財團買去,高樓大廈強佔了全本花樹盛開的日室新村,這一天,徐瑋看到一棟嶄新的大廈即將完工,兒時的中本新村連一個影子都沒了 !

再會了 ! 「中本新村 !」
徐瑋寞寞跟中本新村道別,心想:「以後路過的人们可能不知道這裡曾有個美麗的日室建築的中本新村 !」,徐瑋決定把這份美好的回憶藏在心底,繼續自己的夢想向前飛 !

 阿霞撰寫的 - 再會了 ! 「中本新村 !」徐瑋成長故事讓我感觸很多,時代變換的太快了 ! 到讓人懷念起小時後純真的年代,文章裡我可以感受到徐瑋兒時的美好回憶,合室溫馨的家裡住著幸福的一家人,也因為徐瑋有一個溫馨的童年,長大後的徐瑋才有像陽光一樣的燦爛笑容,當 ( 歲月遊子 ) 回頭仰望歲月時,快樂美好的兒時記憶又浮上心頭 ! - sosome



版暢銷專輯 - 風中的早晨

風中的早晨
演唱 - 徐瑋 詞曲:馬兆俊
 (wind in the morning)
 

徐瑋八首校園民歌大集合~ 我居住的地方+雪歌+風中的早晨+蘆葦+星兒的祝福+讓我的歌把妳留住+小馬慢跑

 

只聽見永恆的潮聲像是早晨的第一道微風

徐瑋唱過許多好聽的民歌,大都是海外版,台灣從來沒有發行過,許多國內的歌友都是喔 ! 來情歌迷死人的徐瑋唱民歌同樣也那麼好聽 ! 洲暢銷歌王徐瑋有三十多張華語暢銷專輯近年才陸續被歌迷介紹出來徐瑋有的海外版傳奇故事 - 請點第三篇 ( 關鍵特寫 - 徐瑋海外版全報導 )

聽徐瑋的歌彷彿置身美麗的伊甸園,清新的歌聲如同早晨的第一道微風般舒爽,深情輕柔的音色卻又深深的觸動到人心底最深處,非常的能令人放下煩惱陶醉在這美妙的時空中,我個人非常喜歡徐瑋的浪漫風情歌,像是 - 妳願不願意,想不盡的妳,戀愛季節,就讓風繼續的吹,這類濃情蜜意的歌,另外徐瑋味的民歌也是一絕,很多人說比民歌手唱得更到位,清新的不得了,像是 - 風中的早晨,遠離的鐘聲,我居住的地方,雪歌,可說是百聽不膩,已成為徐瑋個人最精彩的代表作,當然徐瑋唱過的歌實在是太多了 ! 都各有不同的風味,讓人愛不釋手,不禁聽上了癮聽了又聽 ! 站長 - Sosome


S.J.B SUPER JERRY BOOM MV館推薦 http://jerryxu222.blogspot.tw/
專輯:不平凡的心
就讓風繼續的吹 + 演奏曲  詞曲:徐瑋

徐瑋 Jerry Xu - 就讓風繼續的吹 + 演奏曲

就讓風繼續的吹
詞曲:徐瑋


我真的好寂寞
不願這感覺冷漠
在這失落的空間裡
總是抓不住妳的心情

我真的好寂寞
不願將視線離開妳
在這凝視的一刻裡
總有不想放過的溫柔

就讓風繼續的吹
就讓風繼續的吹
是否我該繼追逐夢
追逐妳的擁抱

就讓風繼是續的吹
就讓風繼續的吹
否我該從夢中醒來
面對妳的離去


寂寞如影隨行,縱使最心愛的人近在咫尺
為什麼變成了最熟悉的陌生人
誰都是孤獨來又孤單的走 
我小小的心靈永遠無愛填滿
不管過程麼刻骨銘心
最終還是如風般消散
彷彿不曾發生過  長- Sosome
 
徐瑋獨有的海外暢銷小調型甜味情歌真是一絕獨一無二 ! 百聽不膩 !

不在同一種曲風裡打轉是徐瑋的特色之一,徐瑋海外版有一支派系 - 小調型甜味情歌,只要是一推出就是大賣特賣,不同於主流情歌也非民歌,倒有那麼一點像鄧麗君唱過的小調味情歌,甜甜中帶有些俏皮,這類歌曲站長想不出港台或大陸還有誰唱得到位,或是直說根本沒什麼男歌手能唱 ! 女歌手好像也只有鄧麗君有唱過。

這種小調型甜味情歌目前是市面上沒有的歌種,徐瑋是唱主流情歌出身的歌手,像是 - 想不盡的妳,安妮,就讓風繼續的吹這種,是一般歌手情歌首選 !  

小調型情歌也是當年快樂唱片保證賣錢的金雞母可說是百發百中 ! 可見得歌迷其實非常的喜歡聽這種輕鬆愉快的旋律 ! 台灣除了民歌系就是流行歌系獨缺這種歌小調型情歌 ! 並不是歌迷不愛而是台灣缺少懂得製作的人材 ! 歌手也不敢嘗試 ! 於是小調型情歌反到成了新加坡某些製作人的專利 ! 也難怪徐瑋之後放眼全亞洲已無男歌手能駕馭這種歌型 !

偶然的機會裡,徐瑋應唱片公司新加坡的製作人之建議試試小調型情歌,沒想到一推出大受歡迎,於是徐瑋的唱片又多了一派小調型情歌系,也是徐瑋情歌一絕,獨一無二百聽不喔 !


小調型情歌其實一點也不好唱,不小心會唱成土味,老氣,但是徐瑋唱得很清新,甜蜜多汁而不膩,讓聽者甜在心坎裡。徐瑋在海外唱過許多歌路,奇怪的是從不在台灣唱,國內唱片裡都是以主流情歌為主,我們很愛聽啊也真的很好聽 ! 不知台灣唱片公司的眼光不夠寬闊還是另有其它原因,好在我們現在都聽到了,更見識到徐瑋全方位非凡唱功,亞洲暢銷歌王稱號不是浪得虛名
寫到這裡終於明白徐瑋的亞洲暢銷一哥狂賣十多年的硬道理,好聽討喜 ! 瑋式正字標記風味情歌只有徐瑋可以唱得好聽,真令人愛不釋手 ! 相信大多數國內的各年級同學也是第一次聽見JERRY的海外版吧 !
徐瑋19歲開始出海外版每年固定出三張連續十年未間斷張張都熱賣,因為發片量大所以各種型式的歌都嘗試過徐瑋獨有的龐大海外版是華語歌壇的傳奇 有種再認識徐瑋的新感覺 ! 
 站長 - Sosome

徐瑋 - 快樂暢銷金曲5首 
哎呀!留下來/只要妳笑/愛那俏姑娘/我沒話說/誰家的小姑娘


徐瑋 - 戴安娜 DIANA
 


連載 - 徐瑋成長的故事
第二章 - 初戀的故事 徐瑋電子報 - 東方霞  特稿

徐玮19歲第一张海外版 ( 风中的早晨 ) 大卖30多外张开启亚洲畅销歌王之路 
圖文出處 - PURPLE SKY BUZZ 創意圖庫 http://purplesky3131.blogspot.tw/2013/01/jerry-xu.html

徐瑋海外版 - *歲月遊子*專輯深度介紹

粉絲搶先聽 ! 最浪漫的情歌遊子 - 徐瑋第31張全新海外版 - 全主打專輯 ( 歲月遊子 ) ,竟然在2012 年五月的現在神奇曝光,由 ( 就是愛徐瑋音樂家族 ) 鐵血粉絲自製的精彩MV搶先回饋海內外JERRY的歌友,專輯多首情歌好聽到爆 ! 聽過的人都說每一首歌都是主打歌,說實在,比近幾年市面上的歌曲要好聽太多 ! 整張專輯迷漫著醉人的濃濃 ( 瑋式浪漫風 ) ! 由新加坡海蝶音樂總監 - 許寰樑製作,新加坡JAZZ娛樂發行的全新專輯製作精細,原本就沒有發行外地的打算,徐瑋的專輯銷售基本盤單吃新馬就可回本還保證穩賺,向來不需外賣 ! 但是由於這張專輯的歌曲與製作非常的好,徐瑋亦曾打算引進國內發行,但因為健康因素打亂了原本的計畫 ! 粉絲搶先聽這幾首國內沒發行,聽得到但買不到JERRY的新歌 ! 這是不又是徐瑋才獨有的奇妙現象呢 ? JERRY不斷的有全新的歌曲MV出現,還真讓人以為Jerry發新片,但是事實並非如此,放眼華語歌壇 - 我敢說絕對找不出第二個人,有如此多國內未發行極好聽極好聽的主打新歌庫存。

站長特別推薦-許鬟樑製作 ( 歲月遊子 ) 專輯中的超級好聽的情歌 ( 妳是我最後一眸 ) ,此曲沒有出海外精選國內更沒發行過是熱心瑋友JOHNNY自行轉錄的,音效略為暇疵 ! 請注意一件事,這也是徐瑋最近期錄的海外版全新專輯,唱腔明顯不同,Jerry更加的成熟與浪漫,這張專輯的情歌都很好聽,其他像是 - 心中那個角落,妳有什麼漾的寂寞,愛妳從不曾改變,都是主打歌,也是JEERY非常滿意的一張專輯,據說原本JERRY要引進國內,但是因為健康因素暫時擱置沒想到拖了那麼久,國內不出版實在太可惜了 ! 真的很好聽 ! 好歌就是好歌各位 J- FANS 大家先聽為快 ! 

Xu Huan Liang owners especially recommended to make nice love song in the album (years wandering) (you are my last pupil of the eye), song overseas Featured, but did not issue a domestic, is the enthusiastic Wei Friends of the transcription! Please note that athings Xu Wei, the most recent recorded in the overseas edition of the new album, singing is obviously different, Jerry is more mature and romantic love songs of the album is very nice, like - hearts that corner, you have what Yang's lonelylove you never change, are the title song, JEERY very satisfied with the album, is said to originally JERRY to introduce the country, but because of health factors held in abeyance I did not expect much delay, the country not to publish it is a pity reallygood to hear good songs is good songs, you J-FANS Hear it!





網友提供珍藏徐瑋當兵前向歌迷告別的雜誌彩頁 -  讓人無法抗拒的燦爛笑容

徐瑋19歲當兵前夕某家雜誌特別刊登徐瑋像歌迷告別的揮手,標題是徐瑋揮手像歌迷告別,當時徐瑋已出版了那個女孩筆友小姐我愛校園四張暢銷專輯下了不錯的根基,鄰家大男孩陽光的型像及迷人的俏皮情歌著實擁有一批死忠女歌迷同一時間徐瑋悄悄的海出海外版專輯因為軍人的身份不敢聲張,兵役期間的六張專輯張張大熱賣,人還沒退伍已成為東南亞新一代最火的暢銷男歌手

退役的徐瑋退去稚氣轉大人,瑋式情歌一鳴驚人,( 想不盡的妳 ) 專輯大熱賣,十首好聽的歌迷終於認識了徐瑋的情歌好聽迷人,當年那個唱著那個女孩小姐的小大了比以前更多了份男人的魅力。


Danny樂評時間~

DD BOX 這一篇專門介紹徐瑋海專輯 ( 歲月遊子 ) 中的兩首主打歌妳有什麼樣的寂寞想像的天空這張百聽不膩的好專輯還有許多其它好歌 - 妳是我最後一眸愛妳從不曾改變珍妮心中那個角落都是A級好歌只是製作精細徐瑋的功更加的全面,不同風格的風在這張專輯裡都有,令人激賞 ! 但是這張超級專輯台灣沒有發行過亞洲暢銷歌王之稱徐瑋在東南亞三十多張暢銷專輯年來直有再版精選集

妳有什麼樣的寂寞 ( 專輯-歲月遊子 )
海外版好聽暢銷電台冠軍歌 ( 台灣未發行海外版 )
 

 妳有什麼樣的寂寞   
演唱:徐瑋   詞:陳佳明 曲:許寰樑


請告訴我  妳有什麼樣的寂寞
是因此秋的蕭瑟
還是妳已無話可說

請告訴我  妳有什麼樣的寂寞
街頭裡誰在尋索
往日幻影如何細說

請告訴我  妳有什麼樣的寂寞
妳的答案  妳的答案依然沉默
歡樂背影只有失落 
  
妳有什麼樣的寂寞  妳也開始這樣
   我要如對妳訴說  楓葉片片寂靜的飄落

請告訴我  妳有什麼樣的寂寞
請聽我說  我的答案也是沉默



 想像的天空  
專輯-歲月遊子 ( 台灣未發行海外版 )

想像的天空
演唱:徐瑋  詞曲:李偉菘 李思菘
  
揮灑自己想像的天空  年青的心盡情的放鬆
體會我的熱情洶湧  放縱的心情如此


無所謂的心情  披在我肩上 
讓音符叫它飛翔  去尋找久違的夢想

猶豫的方向  不停的變幻
讓感覺因你啟航  去尋找狂的幻想

揮灑自己想像的天空  每個色彩都讓你感動
閉上眼是你笑容  激盪的心情不停轉動
揮灑自己想像的天空  年青的心盡情的放鬆 
體會我的熱情洶湧  放縱的心情如此悸動

揮灑自己想像的天空  每個色彩都讓你感動
閉上眼是你笑容  激盪的心情不停轉動
揮灑自己想像的天空  年青的心盡情的放鬆 
體會我的熱情洶湧  放縱的心情如此悸動

超級實力歌手 JERRY XU 徐瑋國際粉絲音樂官網

珍妮 Jenny
專輯-歲月遊子 ( 台灣未發行海外版 )
 
愛妳從不曾改變  歲月遊子專輯 ( 台灣未發行海外版 )
詞曲:陳佳明
Love you never change (years wandering album)
lyrics: Chen Jiaming


妳是我最後一眸 ( 海外版新歌) 詞曲:陳佳明  
歲月遊子專輯 ( 台灣未發行海外版 )
You the most romantic love songs representative of the last pupil of the eye
 (Overseas Edition song)

歲月遊子   詞曲:梁文福 ( 台灣未發行海外版 )
(years wandering album)


 
( 專輯 - 歲月遊子 ) 歌曲目錄  ( 每一首歌都有小文案 - 精彩萬分喜歡中文短詩的我特別的有感觸 ! 好久沒有這樣的心情 ! )
(Each song has a copy - extremely exciting like Chinese versicle special feeling! Long time no such mood!)

1 歲月遊子
生命本就是一種無期的流浪
我來來回回的在日子邊緣走
歲月還是歲月遊子還是遊子
沉默中悲歡離合都已悄悄遠走.....
years of wandering
Life this is a period of wandering
Me to and fro in the days of the edge to go
Years or years of wandering or wandering
The silence in the joys and sorrows that have quietly gone to ....


.
2 想像的天空
年青就該帶點莫名瘋狂
歡喜或悲傷都可以痛哭一場
所不所謂都是一種心情
想像的天空誰比誰遼闊
2 imagine the sky
Young in relation to a little strange and crazy
Joy or sorrow wept
Are not the so-called is a mood
Imagine the sky who more than anyone else the vast


3 你有什麼樣的寂寞
有人說寂寞就是一個人享受生活
我卻早已習慣了沉默
3 Do you have what kind of loneliness
Some people say that loneliness is a person to enjoy life
I was already accustomed to the silence


4 真的不是我的錯

該用什麼方式才能最好的愛妳呢?
假如我的付出對妳是一種傷害
我寧可不愛真的
我真的不是故意做錯的

4 Really not my fault
What can best love you?
If I pay you the kind of injury
I'd rather not love really
I did not mean wrong


5 擁抱你的一生  (粵華版男女合唱)
他們都說妳是一個歷盡滄桑的女子
對於悲歡離合有自己的解釋
我卻在意和妳相愛的方式
以及怎麼去更好擁抱妳的一生
5 Embrace your life (Yuehua male and female chorus)
They say you are a woman suffered a lot
Own explanation for the joys and sorrows
I care about and you love the way
As well as how to better embrace your life
6 妳是我最後一眸
妳是我離去前最後一次回眸
因為我小小的生命
註定只能生存一次, 死亡一次,戀愛一次


6 you are my last one pupil of the eyeYou last time Looking back before I leave
Because of my little life
Doomed survival time to death once, love


7 愛妳從不曾改變
愛妳的路是一條永不回頭的路
即使越走越孤獨
我也願意為妳付出
不論妳是不是我最後的最初
7 love you never changeLove you the way is a never look back the way
Though farther lonely
I am also willing to pay for you
You is not my last initial


8 心中那個角落
昨夜,我的夢裡坐著一個人
靜靜的就這樣靜靜的坐著
才一轉眼,視線就已轉彎
原來那是夜空裡最美的一顆星
8 That corner of the 8 heartsMy dream last night a man sitting
Quietly, so quietly sitting
Only a blink of an eye, the sight had been turning
It is the most beautiful star in the night sky
9 珍妮
鈴鈴的電話是許久曾響了
我多希望下一聲會是妳的

9 Jenny
The Boll phone for a long time had to ring
I wish that soon will be under your

10 歲月同行
歲月本身就是一種美
歡喜悲傷交織成生命的奇妙樂章
曲終人散時,請記得我
曾陪妳走過的那些日子
10 years of peerYears in itself is a kind of beauty
Joy sorrow are woven into the life of a wonderful movement
Come to an end, please remember that I have to accompany you in those days
11 愛妳我也沒有錯
如果說愛上妳是我今生最美的錯
可不可以讓我們從頭再錯一次
11 love you I is not wrong
If falling in love with you is the most beautiful of my life the wrong
Can Let's start at the wrong time
12 擁抱妳的一生  (華語版男女合唱)

心中那個角落  徐瑋自創曲
Corners of the heart that  Xu Wei creation song

跟过客远走+火与冰+远离的钟声 
( 超级3连发3DMV ) 
 

只聽見永恆的潮聲像是早晨的第一道微風

聽徐瑋的歌彷彿置身美麗的伊甸園,清新的歌聲如同早晨的第一道微風般舒爽深情輕柔的音色卻又深深的觸動到最深處非常的能令人放下煩惱陶在這美妙的時空我個人非常喜歡徐瑋的浪漫風情歌像是 - 妳願不願意想不盡的妳,戀愛季節就讓風繼續的吹,這類濃情蜜意的歌,另外徐瑋味的民歌也是一絕,很多人說比民歌手唱得更到位,清新的不得了,像是 - 風中的早晨遠離的鐘聲我居住的地方,雪歌,可說是百聽不膩,已成為徐瑋個人最精彩的代表作,當然徐瑋唱過的歌實在是太多了 ! 都各有不同的風味讓人愛不釋手不禁聽上了癮聽了又聽 ! 站長 - Sosome




妳願不願意

Would be willing to



戀愛季節


徐瑋成長的故事

徐瑋成長的故事
第二章 - 初戀的故事 徐瑋電子報 - 東方霞  特稿http://blog.udn.com/jerryboom/7227185


徐瑋升上國中後,個性與小學時期大大的不同 ! 也許是因為進入發育期,身形改變大,再加上剛上中學面對一個新的陌生環境,不知不覺小時後愛玩與孩子王的個性悄悄的變得比較沉默了。
情竇初開的徐瑋,國二時在一次郊遊活動認識了一位長像清秀的同校女同學,JERRY立刻煞到小女生,小女生也看上徐瑋,於是兩人開始談起純純的戀愛,熱戀期間徐瑋每天都要跑到小女生家等她一起上學,放學後陪她一起回家,陷入熱戀的兩人每天都有聊不完的話題,某日小女生要求徐瑋每天都要寫信給她,被愛衝昏頭的 JERRY真的就乖乖的每天一封情書給小女生,竟然連續100多封,後來徐瑋想破頭都想不出來寫什麼 ! 於是就都寫 ( 我今天真的很想妳 ! ) ,JERRY的歌唱天份那時就開始了,與小女友獨處的時候,總是會唱情歌給她聽,常常在小女友家的頂樓唱情歌給小女友聽,當時就用歌聲把小女友迷得團團轉 ! 


中學時的徐瑋情竇初開,百封情書訴衷情,原來這就是愛情 ! 


某日小女友落漠的告知徐瑋全家將移民到德國,兩人被這突如其來的消息攪得情續低落 ! 剛剛燃起的愛也宣告結束 ! 這段純純初戀從開始到結束一年都不到,但是卻是令JERRY最永生難忘的初戀回憶 ! 有甜有酸,有爭執,有想念,兩人還相約20歲的時後老地方見,所謂 ( 老地方 ) 是指板橋後站兩人常偷偷約會的一家小咖啡廳。
國中畢業後徐瑋發現自己歌唱的天份,參加電視台的歌唱比賽竟然讓16歲的小伙子得到比賽的冠軍,也於同年出版了第一張自己的專輯 ( 那個女孩 ),專輯大大熱銷也風靡了無數少男少女,陽光鄰家男孩親合的笑容連大人都喜歡 ! 俊俏的外型與優美的歌聲迅速成為國內最受歡迎的實力派偶像歌手,盡管已成為許多女孩仰慕的夢中情人,徐瑋對於自己14歲國中二年級時的初戀情人始終放在心上。也記得兩人20歲重逢的約定。

初戀情懷總是詩,美麗的她不知現在變得怎樣了 ! 還記得我嗎 ?

初戀情懷總是詩,美麗的她不知現在變得怎樣了 ! 還記得我嗎 ? 某日一大早徐瑋剛起床突然接到一通電話,電話那頭傳來非常熟悉的聲音,原來是當年的初戀小女友回台灣了 ! ( 六年不見的她應該長大了吧 ! ) 。
徐瑋印象中的小女友像極了英國莎士比亞筆下的愛情故事女主角 ( 茱莉葉 ) ,脫俗秀麗溫柔婉約。
這一天徐瑋懷著七上八下的心情依約見面,進了咖啡廳瞧見一個成熟捲髮的女人獨自坐在角落,徐瑋立即認出她就是初戀女友,多年不見的兩人陌生的吃緊,氣氛一時之間有些冷場,但是沒多久漸漸熱絡了起來,兩人又開始嘻嘻哈哈彷彿回到國二初戀時的美好時光,( 成熟的她像是變了一個人 ),世故的初戀情人與還是一臉孩子氣的徐瑋看起來像是姐弟,正值歌壇打拼的徐瑋已無心小兒女私情,當年重逢的約定誓言兩人都依約實現,( 你的專輯我有買喔 ! 很好聽 ! ) 原來她雖然人在國外,早已得到同學的訊息對徐瑋的一切瞭若指掌,約會愉悅溫馨的結束,這也是徐瑋最後一次與初戀女友見面。

( 我會永遠把她放在心裡,畢竟初戀只有一次啊 ! )  

以浪漫情歌聞名的徐瑋感性的說出對初戀女友的懷念 !  ( 我想我的歌聲可以常伴她左右 ),( 現在我的歌迷都是我心靈上的情人 ) ,徐瑋找到自己人生的方向,決定化小愛為大愛,用好聽浪漫的歌聲分享給他的歌迷。

兵役後長大的徐瑋以 ( 想不盡的妳 ) 紅遍大街小巷,情歌之動聽也向世人證明 ( 徐瑋式的情歌 ) 多麼打動人心 ! 


十首創作精華MV  詞曲:徐瑋
 
我真的不懂
留下來
就讓風繼續的吹
沒有了妳
不平凡的心
灰姑娘
終日牽掛的妳 CRAZY
我的朋友
明天是否記得
陪我流浪


Xu Weicheng long story

Second chapter - the story of first love Xu Wei the newsletter - Orient Xia feature articles http://blog.udn.com/jerryboom/7227185 

Xu Wei liter on the country, the personality and the different elementary school! Perhaps because of puberty, stature change, plus just on the high school face a new and unfamiliar surroundings, loves to play with children of the king's personality unconsciously hours after quietly become silent.Xu Wei, Qingdouchukai second year in a outings to know like a long graceful female students of the same school, JERRY evil immediately to the little girls, little girls also took a fancy to Xu Wei, so they began to talk about an innocent love love during Xu Wei went to the two little girls home she went to school together, accompany her home after school, caught in love every day, endless talk about the topic every day, one day a little girl asked Xu Wei per daily love letter to a little girl every day to write to her, and carried away the first loved JERRY really nice, even for more than 100 letters, Xu Wei was broken head wants out what to write so he they are written (today I really wanted to you!), JERRY singing talent was started, when alone with the little girl, always sing love songs to her, and often sing love songs to the top floor of the house in the little girl The little girlfriend listen, was singing little girl fans round and round! 

 Middle School when 100 love letters Xu Wei Qingdouchukai the, v. Passions, So this is love! 

One day little girl Lamo told Xu Wei family immigrated to Germany, two sudden news upsets situation continued down just rekindled the love came to an end this innocent first love from start to finish less than a year but so JERRY most unforgettable memories of love! sweet and acid, there is a dispute, miss the two also Meet 20-year-old when you see the old place, the so-called (the old place) refers to the the Banciao station after two often secretly dating a small cafe.Xu Wei after graduating from junior found his singing talent, but she was a 16-year-old boy to participate in the television singing contest champion, also published in the same year, the first album (the girl), the album greatly Hot also swept countless boys and girls, the sun Linjiananhai affinity smile even adults like! handsome appearance with a beautiful voice quickly became the most popular the power faction idol singer, has become the dreams of many girls admired, Xu Wei for his 14-year-old junior, sophomore first love is always in mind. Also remember the two 20-year-old reunited convention.First love feelings are always poetry, beautiful, 

I do not know what has now become her! Remember me?First love feelings are always poetry, beautiful, I do not know what has now become her! Remember me? Wake up a day early in the morning Xu Weigang suddenly received a phone call, the phone I heard a very familiar voice, the original was the first love of small girlfriend Taiwan (six years, but not, she should grow up!)Xu Wei impression girlfriend like most of the British Shakespeare's love story heroine (Juliet), refined, beautiful and graceful.Xu Weihuai sixes and sevens mood this day to turn up to meet, into a coffee shop and saw a mature curly hair woman sitting alone in the corner, Xu Weili that recognized her first girlfriend, not seen for many years the two strangers tight, the atmosphere of the moment between some cold field, but not long gradually warm up, they began laughing and joking as if the good times back to the first love of country, two (mature, she was like a changed man), the sophisticated first love and still look childish Xu Wei Xu Wei looks like siblings, a time when the music scene hard mood for small children affair year reunion convention oath both contract, (your album I bought Oh! good to hear!) original her abroad students has long been the message of Xu Wei if palm dating pleasant warm end, which is the last Xu Wei met with my first girlfriend.(I would never put her in my heart, after all, love only once!)Famous romantic love songs Xu Wei emotional state miss my first girlfriend! (I think my songs often accompanied her around), (now my fans are my spiritual lover), Xu Wei, to find their own life direction, decided to minor in love as share with his fans, with a nice, romantic song.Xu Wei grew up in the military service after popular in the streets (you want endless), The Love Songs sounding prove (Xu Wei-love songs) how touching!


隨風飄去  詞曲:徐瑋
 

徐瑋~ 海外版翻唱PK十首  我真的不是故意的+心愛的+我的未來不是夢+戒痕+馬不停蹄的憂傷+再回到從前+不要
走不要走+哎呀!留下來+戴安娜+那個那個

第三章  饅頭山上看星星的少年

徐瑋小學四年級時告別了從小生長的 ( 板橋中本新村 ),舉家搬到另一個新的 ( 中和中本新村 ),這裡可以說是徐瑋真正成長的地方,從小學到中學再到高中乃至得到歌唱比賽的冠軍,當兵兩年到兵役後復出歌壇都是住在中和中本新村發生的事 ! 也因此徐瑋對 ( 中和中本新村 ) 的日子有最多最美好的回憶。
 
徐瑋搬到新家後依舊是讓左右為難頭疼的調皮孩子王,附近沒有小時後可以拔水果的甘蔗園,但是新村對面有一大遍稻田,最讓徐瑋發現新大陸的是新村後面不遠處有一座小山 ! 徐瑋形容那是一座非常迷你的小山,跑快一點只要五分鐘就可以從山下衝到山頂 ! 鄰居的大姐姐說這座山好像一個 ( 饅頭 ) 一樣。於是大家就稱它是 ( 饅頭山 )。

平時假日午後只要徐瑋吆喝一下就有一群小朋友跟著徐瑋一起到乾稻田裡打泥土戰,或是到 ( 饅頭山 ) 探險 !

搬到中和中本新村後,徐瑋漸漸習慣這兒的環境,沒多久又開始左鄰右舍串門子,尤其是小孩多的人家特別讓徐瑋感覺到家裡沒有的熱鬧感覺 ! 徐瑋是家中的獨子,獨處的日子多,不知不覺養成了獨立的個性,一個人吃飯逛街都是常有的事。

徐瑋升上國中後個性變得收斂,也不好意思再像小學時後那樣到處串門子 ! 於是家後方不遠處的 ( 饅頭山 ) 成了徐瑋獨自一個人常常去走走的秘密基地,每到秋高氣爽的時節饅頭山 上蘆葦盛開,小野花孱弱繽紛的盛開美不勝收。
 
秋天這個時後,徐瑋總愛在假日裡,一個人騎著腳踏車跑到 ( 饅頭山 ) 運動,或是躺在草地上作作白日夢,有時後不知不覺就睡著,一覺醒來已是蘩星點點的晚上了 ! 國二時突然愛上唱歌,有的時後徐瑋會在四下無人的山上拉開嗓門唱歌,徐瑋的肺活量就是在山上給練出來的 !


Third chapter
The juvenile the stars by the bread mountainsFourth grade Xu Wei farewell childhood growth (of Panchiao in this New Village), his family moved to a new (and in the present Village), said Xu Wei, the real growth, from primary to secondary and then singer to military service and come back to high school and even singing contest champion, a soldier two years are living things and in this New Village! Xu Wei (and in this Village) days up to the finest memories.Xu Wei moved to a new home is still a dilemma headache naughty child king, hours after pulling fruit sugar plantations near New Village opposite a large plot of rice fields, most Xu Wei discovered the New World, New Village, not far behind a hill! Xu Wei described as a mini hill, run a little faster as long as five minutes from the foot of the mountain rushed to the top of the hill! neighbor's sister said the mountain like a (bread). So we called it (bread Hill).Usual Sunday afternoon as long as Xu Wei yelling a group of children followed Xu Wei went to the dry rice fields fight soil warfare, or to (bread Hill) adventure!


Moved in and in this Village, Xu Wei, getting used to the environment here, began not long after the neighbors to drop in, especially a child more than the others, especially so Xu Wei feel at home does not have the lively feeling! Xu Wei home only son many days alone, unconsciously develop an independent personality, a person eating shopping are often things.Secret base, Xu Wei liter junior personality becomes convergence, but also embarrassed like the primary school as full of guests at home! So, not far from the house behind the bread Hill became Xu Wei alone often go for a walk every autumn season bread mountains reed bloom, bloom beautiful little weak and colorful wildflowers.After the fall this time, Xu Wei love the holidays, a man riding a bicycle movement went to the (bread Hill), or lay on the grass for daydreaming, sometimes after unwittingly fell asleep, woke up Fan little star night! second year suddenly fell in love with singing, some time after Xu Wei opened his voice singing will be no one around the mountain, Xu Wei's lung capacity is to practice out in the mountains!

想不盡的你

JERRY魅力星光全記錄
 


一個用歌聲流浪的遊子 - 徐瑋  ( 歲月遊子文案介紹 )
A song of the wandering son of a nomadic life - Xu Wei

所以,我們說徐瑋是一個真正的歲月遊子!
(Years wandering ) - the unreleased new album
So, we said Xu Wei is a true wanderer of person!

流浪的風霜盡管怎麼的囂張,他的方向不變,他的行程不改,他的腳­步不曾換轉,隨身的行囊,即使早已不堪負荷旅途上太多的故事。歲­月還是歲月,徐瑋還是徐瑋。

然而,對許多遊子來說,漂泊的生活總是容易厭倦,因為路途有多遠­,永遠就有多遠,誰能相信生命能走的那麼遠。

誰願意長久的相思,只能遙遙寄向同一座盼望了許久的郵筒呢?所以­歲月已不是歲月,遊子也不是遊子,因此我們把徐瑋的心情寫成了一­首一首的歌,或者該說是一封一封的信,在秋­天轉涼的時候,把所­有屬於他的歡喜哀愁,都一一的寄送给你。

讓你在寒夜的蕭瑟裡;可以緊緊的握住他的心事取暖,讓徐瑋的歌聲­,輕輕輕輕的,告訴你,曾經在他生命裡發生過的許多悲歡離合~~­。



陽光之子-徐瑋的親合力十足
Weathered wandering how the arrogance of his trip does not change his direction unchanged, and his footsteps never change turn to carry the luggage, even if the already unbearable load on the journey too much story. Years - months or years, Xu Wei Xu Wei.

However, many wandering, wandering life is always easy to tired, because the road is how far, and always there is far, who can believe that life can go so far.

Who wants a long-term Acacia only distant to send to the same one to look forward to a long boxes? Years have not the years, wandering is not wandering, so we Xu Wei, the mood has written a one song, or say a one letter in the fall of the cooler, all belonging to him joy sorrow, are all sent to you.

Cold night the storm; tight hold of his mind for heating, so that Xu Wei's song, gently gently tell you that many of the joys and sorrows had happened in his life ~ ~.


 徐瑋 - 22主打歌MV
 

痴痴的等 
我真不懂
 戀愛季節
妳願不願意
想不盡的你
就讓風繼續的吹
離開妳

好久以前
 安妮
那個女孩
小姐
最後的一場電影
不平凡的心
妳可曾擁有我
泥娃娃
筆友
我的朋友
戴安娜
不要懷疑
聳妳一朵勿忘我
天長地久

沒有了妳
遠離的鐘聲

無心的錯過  新成長的故事
 Jerry Xu The Story of Growth

 


最愛的徐瑋  THE BEST LOVED JERRY XU
 
專輯 - 走自己的路

離開妳 


離開妳

演唱:徐瑋 詞曲:黎沸揮

離開妳  我怎麼捨得放棄  從何說起  嗯~~~
難忘記  燈下默默無語  你芬芳的眼睛  告訴我妳有顆愛我的心

離開妳  在這靜靜夜裡  失去了妳 嗯~~ 
難忘記  妳冰冷的手心 妳溫柔眼睛 希望我能永遠擁有妳

我把思緒鎖在屋裡  想妳的思緒卻太過擁擠  帶著裝滿回憶的行李離開妳 

我不能把心情整理  去接受一個破碎的愛情  無法挽回分離  但我依然愛著妳

離開妳  在那遙遠天際等這妳  嗯~~~


徐瑋 - 是誰


徐瑋 - 瘋狂的雨夜
 



富家女歌迷兩千萬買婚 徐瑋哭笑不得 ! 徐瑋 Weekly report 摘自週刊新聞

愛慕徐瑋的女歌迷眾多,常有驚人的瘋狂舉動令徐瑋哭笑不得 !
女歌迷帶行李強行闖入徐瑋家過夜已不是新鮮事,最近徐瑋在電台訪談不小心透露一件很令他困擾的事 !

徐瑋有一位女歌迷家裡是內湖的大地主,父母擁有不少地產,價質數十億,徐瑋的大大小小表演會該女歌迷必到,因此徐瑋對她很熟悉,偶爾也會應邀一起去吃飯,沒想到該女歌迷認真了起來,有回女歌迷約徐瑋吃飯竟然連媽媽也一起帶來了 ! 該女士看徐瑋是越看越滿意,邀請徐瑋到家中作客,盛情難卻徐瑋也就答應了。

數日後,徐瑋到女歌迷家中作客,裝潢擺設果然是金碧輝煌,女歌迷母親開辦了一大桌美食,原本以為只是一般家常便飯,真讓徐瑋有些受寵若驚,更令徐瑋驚訝的事還在後頭,女士餐後直接了當的表示希望徐瑋可以跟她女兒結婚,她可以給女兒兩千萬元的嫁妝,婚後徐瑋可以繼續唱歌,兩千萬給徐瑋創業,做想做的事。

正值歌唱顛峰的徐瑋壓根沒想這麼早結婚,雖然金錢的誘惑很大,但是家裡也沒缺什麼,再加上身為眾人的偶像突然結婚肯定嚇壞許多人,徐瑋考慮了兩天後還是婉謝了他們的好意。

徐瑋表示: 自己不是浮華愛慕虛容的人,理想更重要,如果真的要結婚也不願收對方的嫁妝,有出賣自己的感覺,很奇怪。



感謝下列徐瑋音樂家族贊助單位

視覺藝術指導 - DD BOX 及 S.J.B SUPER JERRY BOOM
PURPLE SKY BUZZ
文章參考 - 徐瑋電子報  東方霞  徐瑋民間官網  SONYONE

那個女孩  The girl
徐瑋第一張專輯 ( 海山作品 )


我心生愛苗 ( 海山作品 )
I felt the love of seedlings (the seamount works)


小姐  MISS

筆友  Pen pal


厭倦只扮青春偶像 徐瑋盼歌迷迷他的歌●文/沈玫(電視周刊1194期P48~P51)
明星特寫:摘自週刊報導

實在不應該是這樣子的,從參加台視歌唱比賽出道以來,徐瑋唱歌也唱了八、九年,但他竟一直帶著一分難以言喻的靦腆。
在當兵以前,不管是在唱歌或演戲,徐瑋渾身充滿了「少年仔」的活潑與活力,有時也會被笑罵一聲「頑皮的小鬼頭」,當了兵回到歌壇,徐瑋變得成熟了,但同時也變得拘謹沈默多了。
是離開歌壇兩年,致使徐瑋在面對歌迷與觀眾時不習慣嗎?應該不會的,因為徐瑋是在藝工隊服役,常常到各地勞軍演出,怎麼會在面對觀眾時顯得生疏了呢?
在去年,徐瑋役畢重返歌壇,歌迷在尚未仔細聆聽他的歌聲時,先發現徐瑋有一個漂亮的臉蛋,很快的,徐瑋成為歌迷的偶像,而這個偶像是用看的,大家的眼光看得徐瑋渾身不自在。
「我不是偶像,不要只看我的外表,請你們聽聽我的歌,我的歌決不遜於我的外貌。」徐瑋復出的第一張唱片在被「看好」而造成一股旋風之後,在第二張唱片出來時,徐瑋就呼籲歌迷們重視他的歌,並四處拜託影劇記者們,多多在他的內涵上作文章,不要再提他那「漂亮的臉蛋」。
但徐瑋給大家好看的印象太深了,大家似乎還不能擺脫他英俊的影子,這一下,徐瑋血型A型彆扭的個性有點顯露出來,就在做完唱片宣傳之後,乾脆躲到日本遊玩散心,跑到星馬地區做新唱片宣傳。
一個被歌迷捧在手掌心的歌星,怎麼捨得離開歌迷九、十個月的時間呢?但徐瑋硬是遠走他鄉這麼久,莫非徐瑋不怕歌迷忘了他嗎?
「不會的」,在徐瑋不在國內的時候,歌迷的信件一堆堆的湧入唱片公司詢問徐瑋的踪跡,而當徐瑋最近再現螢光幕時,歌迷又來了問候的信,徐瑋的歌迷可真是忠實,雖然有些已另尋新的偶像,但對徐瑋依然存著一分愛護之心,徐瑋相信歌迷依然會支持他。

忍痛的隔離好一陣子,徐瑋要再度揮出強棒,這次他有信心,歌迷更能接受他的歌,尤其是他的創作曲「依然愛你」,在歌迷的反應回函中,這首情歌,竟得到廣大的喜愛。
依照徐瑋的個性,他期望做一個平易近人,以歌藝取勝的歌者,他不隱瞞自己五十年次的年齡,他不避諱在當兵前曾和一文靜女孩有過戀情的往事,「我願坦誠的面對所有的歌迷」,徐瑋雖然個性有點拘束,但倒挺有自己的主見和個性的。


「侯延平」是徐瑋的本名,也為大多「歌迷」所知道,每次歌迷打電話到唱片公司,從來沒人說要找「徐瑋」,都是說要找「侯延平」,一來是擔心說要找「徐瑋」會被擋駕,二來是覺得說找「侯延平」比較親切。
紅遍國內和星馬地區的徐瑋,希望在今年的後半年中,突破去年只是「青春偶像」的印象,證明自己是一個能歌擅舞且有內涵的藝人,歌迷們是不是該用眼睛看他之外,還要用耳聽他的歌呢。

25 則留言:

  1. 查看您的博客,它的信息和幫助,我真的很偉大,我要和大家分享我的社交網絡上與我的朋友,他們也會喜歡它,希望你能保持它。讚賞
    http://www.isongs.pk/2008-movies/

    回覆刪除
  2. 身為jerry的歌迷,來到妳的網站非常的高興,MV都超好聽,照片都超好看
    我會與好友粉妳的網站
    謝謝^^~~~

    回覆刪除


  3. 這是我看過最棒的BLOG,雖然好久沒看到徐瑋上電視唱歌,但是來這李可以一次聽個夠!

    海報很好看,都是新的!很棒耶!Fox烏雲罩頂


    回覆刪除
  4. 謝謝SOSOME介紹許多我以前從沒聽過的歌曲
    歲月遊子專輯的歌都真的很好聽,你有什麼樣的寂寞,想像的天空很好聽,不知那里可以買到 ?
    *風中的早晨*真的超喜歡,想買耶 ! 那裡可以買到 ?
    徐瑋的民歌系列真的是好聽 .

    回覆刪除

  5. [右哼哼][心][蛋糕]情歌王子徐瑋

    我非常的喜歡徐瑋的情歌,很有感覺,這部新的MV超讚,愛死了!

    這是一個溫馨的園地,充滿愛的感覺,也盼望徐瑋可以早日出山,瑋式情歌閃動光茫!

    回覆刪除
  6. 永遠的好聲音 ! ^^
    Nice song make me feel so good!

    回覆刪除
  7. Greetings I am so grateful I found your blog page, I really
    found you by mistake, while I was looking on Aol for something else, Regardless I am here
    now and would just like to say thanks a lot for a
    incredible post and a all round thrilling blog (I also love the theme/design),
    I don’t have time to read through it all at the moment
    but I have saved it and also added your RSS feeds, so when I have time
    I will be back to read more, Please do keep up the fantastic
    b.

    my web-site - dominos 2 for 1 vouchers

    回覆刪除
  8. A fascinating discussion is worth comment. I do believe that you ought to write
    more on this issue, it might not be a taboo matter but typically people don't talk about these subjects. To the next! Kind regards!!

    Here is my website fashion jewellery Uk

    回覆刪除
  9. I do not even know the way I finished up here, however I assumed this post was good.
    I do not know who you're however certainly you're going to
    a famous blogger in case you are not already. Cheers!


    my page: Dominos Uk Vouchers

    回覆刪除
  10. Hello There. I found your blog using msn. This is an extremely well written article.

    I will be sure to bookmark it and come back to read more of your
    useful info. Thanks for the post. I'll definitely return.

    Also visit my website ... Freebies Uk

    回覆刪除
  11. Having read this I thought it was very enlightening.
    I appreciate you spending some time and energy to put this article together.
    I once again find myself personally spending a significant amount
    of time both reading and posting comments. But so what, it was
    still worthwhile!

    Feel free to visit my site win stuff online for free

    回覆刪除
  12. I really like your blog.. very nice colors
    & theme. Did you design this website yourself or did you hire someone to do it for you?
    Plz reply as I'm looking to construct my own blog and would like to know where u got this from. appreciate it

    Here is my web page: tax accountant salary

    回覆刪除
  13. I visited several web pages but the audio quality for audio songs present at this web site is actually superb.


    Here is my site 50-87-72-80.unifiedlayer.Com

    回覆刪除
  14. Hi there everyone, it's my first pay a visit at this web site, and paragraph is really fruitful in favor of me, keep up posting such articles.

    Look at my blog post :: social.Cweb.com

    回覆刪除
  15. When I originally commented I clicked the "Notify me when new comments are added" checkbox and now each time a comment is
    added I get four e-mails with the same comment. Is there any
    way you can remove me from that service? Appreciate it!


    Stop by my blog market research Companies List

    回覆刪除
  16. My developer is trying to persuade me to move to .

    net from PHP. I have always disliked the idea because of the expenses.

    But he's tryiong none the less. I've been using Movable-type on a number of websites
    for about a year and am worried about switching to another platform.
    I have heard fantastic things about blogengine.net. Is there a way I can transfer all
    my wordpress posts into it? Any kind of help would be really appreciated!


    my homepage :: what is The best android tablet

    回覆刪除
  17. 徐瑋真的很會唱耶 ! 超好聽
    也難怪不希望歌迷老是說他帥
    歌好人帥不是更好嗎 ?
    我喜歡的是整體的徐瑋
    唱情歌有情歌王子的樣
    說服力強,我愛徐瑋的一切,不會改變.

    回覆刪除
  18. Very good post! We will be linking to this particularly great content on our website.
    Keep up the good writing.

    Feel free to visit my web site - free Stuff no survey

    回覆刪除
  19. Thankfulness to my father who informed me on the topic
    of this weblog, this webpage is really awesome.

    Take a look at my web-site - dominoes pizza voucher

    回覆刪除
  20. Thanks for ones marvelous posting! I definitely enjoyed reading it, you will be a great author.
    I will be sure to bookmark your blog and will eventually come back in the foreseeable future.

    I want to encourage you to continue your great posts, have a nice weekend!


    Feel free to surf to my page; 50 Dominos Vouchers

    回覆刪除
  21. bookmarked!!, I really like your web site!

    My weblog ... Oxford tutors

    回覆刪除
  22. I believe what you published made a great deal of sense.
    But, what about this? suppose you added a little information?
    I ain't suggesting your information is not solid., however suppose you added a headline that grabbed people's attention?
    I mean "連載 - 徐瑋成長的故事 我的初戀 再會了!中本新村 *Goodbye! Present Village* *the story of first love*" is kinda vanilla.

    You should look at Yahoo's front page and note how they create post titles to grab viewers to open the links. You might try adding a video or a related pic or two to get readers interested about everything've
    written. Just my opinion, it might bring your posts a little livelier.


    Check out my homepage :: Tutors Oxford

    回覆刪除
  23. 浪漫精心的音樂園地
    很讚~~

    回覆刪除
  24. 好喜歡徐瑋
    如果有最新的消息請告知~~~
    每一首歌都好聽.

    回覆刪除

我們會在有效期限內提出「加重毀謗暨附帶民事損害賠償」之告訴,將向鏡週刊求償500萬,捐作公益

版主 : 關於前陣子由惡名昭彰的狗仔頭「裴偉」創辦的三流狗仔雜誌「鏡週刊」一篇發不了大財的挺韓藝人,未向本人查證抹黑造謠徐瑋的不實報導,說在二十多年前冒用某攝影師的歌及借款的事,完全是惡意抹黑的作假新聞,我們已委託台北律師事務所收集查證,半年有效期限內會對相關人等提出毀謗...

徐瑋成長的故事